قیمت تقویتی زنبورعسل

یقینا تغذیه زنبورعسل برای هر زنبوردار بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

به همین دلیل علاوه بر گرده گل، انواع تقویتی زنبورعسل و طیور ساخته شدند

تا در زمانی که زنبور عسل به گرده گل طبیعی دسترسی ندارد

بتواند با استفاده از این تقویتی‌ها به عنوان یک جایگزین به اهتمام ویژه تغذیه خود برسد.

این مواد تقویتی در تامین مواد مورد نیاز زنبور برای ساختن عناصر ساختمانی، تشکیل بافت‌های بدن زنبور و ماهیچه‌های زنبور مورد نیاز است.
البته تمامی موجودات زنده به خصوص نوع پرورشی نیاز دارد تا در کنار مواد طبیعی از محصولات کمکی برای تقویت انها استفاده شود.
طیور به خصوص مرغ گوشتی و زنبورعسل بیشترین مصرف کننده ی مکمل های پودری هستند.

انواع تقویتی زنبورعسل چیست؟

حال جواب سوال بالا چیست؟برخی ویتامین ها و اسید آمینه هایی که به گرده اضافه میشود اصطلاحا تقویتی زنبورعسل کیک گرده نیز می‌گویند.

به عنوان مثال از تشکیل دهنده‌های تقویتی زنبورعسل می‌توانیم به پودر شکر، آرد سویا، شیر خشک کم چرب، مخمر آبجو، پودر تخم مرغ، عسل اشاره داشته باشیم.

قیمت تقویتی زنبورعسل

نقش انواع تقویتی زنبورعسل و طیور 

۱_ تقویتی زنبور عسل می‌تواند باعث افزایش طول عمر زنبور باشد.
۲_ در صورتی که زنبور عسل با تداخل در تغذیه روبرو شود، ایجاد‌کننده زهر و رفتار دفاعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که بسیار خطرناک بوده و می‌تواند ایجاد‌کننده عسل زهرآلود باشد.
۳_ همانطور که می‌دانید در زمستان گردید طبیعی کافی برای زنبورهای عسل وجود ندارد و در نتیجه زنبور به تداخل تغذیه روبه‌رو می‌شود؛ اما اگر شما از انواع تقویتی زنبورعسل استفاده کنید، قدرت زنبور‌ها در زمستان با ذخیره چربی بدن افزایش خواهد یافت.
۴_ تمامی فعالیت‌های شیرین و زیر هر ورقی زنبورها در تولید غذای ملکه و نوزادان در کندو عسل نیازمند گرده و مواد تقویتی است.
۵_ استفاده از انواع تقویت زنبورعسل و طیور از بیماری‌های زنبور جلوگیری خواهد کرد و باعث شده بدن زنبور نسبت به بیماری نوزما مقاوم شود.

انواع تقویتی زنبورعسل و طیور 

تقویتی‌های زنبورعسل و طیور دارای انواع مختلفی هستند که مهمترین آنها کیک گرده تشکیل شده از ترکیبات کامل مورد نیاز زنبور و تمامی مواد ضروری است.
پرطرفدار‌ترین آنها می‌توانیم به:
-تی ان تی TNT
-پروموتور ال مشترک بین زنبور و طیور
-انوع مواد پودری شامل معدنی و آلی
-آنتی بیوتیک به همراه مولتی ویتامین
-nekton S محتوی ویتامین، اسید آمینه و سلنیوم مخصوص طیور

موارد استفاده از تقویتی زنبورعسل

با توجه به مزایای استفاده از مقوی کننده های زنبورعسل بسیاری از افراد فکر می‌کنند

که در تمامی سال نیاز به استفاده از آن خواهند داشت.
به نظر شما چند بار از خوراکی های مصنوعی برای زنبور باید استفاده کرد؟
با توجه به شرایط اقلیمی کشور در قسمت شمالی ایران دو بار و در بخش جنوبی یک بار این عمل باید انجام گیرد:
۱_ گزینه اول استفاده از کیک گرده یا تقویتی زنبورعسل حدود نیمه بهمن ماه و با شروع تخم‌ریزی ملکه زنبور عسل است. شما برای استفاده از این تقویتی باید در هر کلونی یک کیلو گرم کیک گرده قرار دهید.
۲_ گزینه دوم استفاده از این تقویتی نیمه مردادماه و با پایان برداشت عسل می‌باشد، در این مورد نیز شما باید حداقل یک کیلوگرم کیک گرده در هر کلنی بگذارید.

قیمت انواع تقویتی زنبورعسل

اکثر این محصولات برای طیور و زنبورها به دلیل وارداتی بودن آنها تاثیر‌پذیر با قیمت ارز بوده و از نوسان‌های این اتفاق متغیر میشود.

اما این اقلام از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند به راحتی زنبورعسل را تا فصل شکوفا شدن گلها روی پای خود نگه دارد.
همچنین درست است که قیمت فروش تقویتی‌های زنبورعسل بالا است و نرخ ارز در فروش آنها تاثیر گذار می‌باشد. اما این قیمت نباید باعث شود که زنبورداران به سراغ خرید تقویتی و دارو‌های زنبور عسل بی کیفیت بروند، زیرا می‌تواند باعث انواع بیماری یا برخی آلودگی های شیمیایی در عسل نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *