بره‌موم زنبورعسل عمده

کندوی عسل محصولات جانبی متعددی دارد که یکی از انواع باارزش آن بره‌موم است. این ماده دارای ترکیبات متفاوتی در هر ناحیه می‌باشد که کاملاً بسته به شرایط اقلیمی و نوع پوشش گیاهی آن دارد. این محصول معطر بسیار مغذی و مفید بوده و دارای خواص درمانی زیادی می‌باشد که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد.

بره‌موم چیست؟

بره‌موم تولید شده از صمغ شکوفه‌های متنوع بوده و عطر بسیار دلنشینی دارد. این ماده تولید شده توسط زنبورها و ترشحات آن شکل‌دهی می‌شود و علاوه بر خواص متعددی که دارد در کندو نیز نقش دفاعی ایفا می‌کند. بره‌موم در بخش‌های مختلف کندو جای‌داده می‌شود و نقش یک درزگیر طبیعی را دارد همچنین باخاصیت ضدعفونی‌کنندگی بالا سبب حفظ سلامت جمعیت زنبورها می‌گردد. عمده این محصول در محل ورود به کندو تجمع می‌یابد که برداشت آن را نیز آسان‌تر می‌کند. قیمت بره‌موم عسل همچنین حاوی مقادیری از گرده گل و موم می‌باشد.

آشنایی با خواص ویژه بره‌موم

بره‌موم علاوه بر آثار درمانی و محافظتی برای کلنی‌ها دارای خواص دارویی فراروان جهت بهبود انواع امراض نیز می‌باشد. ترکیبات موجود در این محصول سبب می‌شود تا از آن به‌عنوان یک ضد آلودگی مؤثر استفاده کنند. بره‌موم قابلیت استفاده به‌صورت مستقیم بر موضع آسیب داده و یا مصرف به‌صورت خوراکی را دارد.
تحقیقات انجام شده بر روی مواد تشکیل‌دهنده این محصول زنبورعسل اشاره به خواص بی‌شماری دارد که در اینجا مهم‌ترین آنها آورده شده است:
-درمان انواع امراض عفونی
-تقویت سیستم ایمنی بدن
-درمان بیماری‌های قارچی
-ضدسرطان
-بهبود زخم و اسکارهای پوستی
-تقویت عملکرد معده
-ضدالتهاب قوی
-درمان سرماخوردگی‌های ویروسی
-بهبود دردهای مربوط به ضعف عضلانی و اسکلتی
-درمان آلرژی‌ها و کمک به بهبود آسم
-تنظیم ضربان قلب و کمک به مشکلات قلبی عروقی و غیره

راهنمای خرید بره‌موم زنبورعسل

امروزه خرید عسل و محصولات فرعی آن در انواع عمده و خرده نیازمند اطلاع از دانش و تجربه کفی می‌باشد؛ زیرا انواع غیرارگانیک این خوراکی‌ها به دلیل دارابودن ارزش مالی بالا در بازار در حال افزایش می‌باشد. شاید شنیده باید که بره‌موم‌های مصنوعی در زنبورداری‌ها تولید می‌گردد؛ اما این محصولات تنها در کندوها به دلیل حفظ نقش حافظتی کندو مورداستفاده قرار می‌گیرد و به هدف فروش به بازار تولید نمی‌گردد.
بدین جهت دقت داشته باشید که بره‌موم مصنوعی را بجای انواع ارگانیک خریداری نکنید. یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید در شناسایی بره‌موم اصل از آن استفاده کنید، دقت به رنگ تیره این محصول و تناسب آن با پوشش گل‌های منطقه تولید شده است؛ زیرا مناطق سردسیر دارای پتانسیل بیشتری جهت تولیدات بره‌موم می‌باشند.

بره‌موم زنبورعسل عمده

ویژگی‌های بره‌موم اصل

برای تهیه بره‌موم باکیفیت و ارگانیک نیاز به شناخت بیشتری از این محصول خواهید داشت تا بتوانید آن را در مقایسه با انواع مصنوعی به‌راحتی تشخیص دهید. در نظر داشته باشید که همه کندوها دارای بره‌موم نخواهند بود و تنها عده خاصی از زنبورها قادر به تولید این محصول جانبی می‌باشند؛ بنابراین لازم است تا این محصول از منبعی قابل‌اطمینان تهیه شود.
یکی از ساده‌ترین راهکارها جهت تشخیص اصالت این محصول رایحه آن است که بویی شبیه به گرده گل‌های قوی یا صمغ درخت را برای شما تداعی می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که هر بره‌موم عطر و مزه شکوفه‌های همان درختانی را یادآور می‌شود که از آن‌ها نشئت‌گرفته است.


همان‌طور که اشاره شد رنگ این ماده مفید بسته به نوع گیاه تولید شده متفاوت است؛ اما عموماً در طیف رنگی سبز تیره، قرمز نارنجی و یا قهوه‌ای یافت می‌شود.
باتوجه‌به اینکه بره‌موم مانند یک چسب طبیعی برای کندو عمل می‌کند، بهتر است بدانی که حالت چسبنده‌ای داشته و درعین‌حال همچون رزین بافت شیشه‌مانندی دارد. همچنین در صورت قرارگیری بره مو در جای گرم نیز حالت چسبندگی آن افزایش‌یافته و همچون موم عسل نرم و چسبنده می‌گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *