فروش پارافین صنعتی

یکی از محصولا پرکاربرد


فروش پارافین صنعتی

به طور جامع پارافین در انواع فیزیکی مختلف وجود دارد که  میان همگان شناخته شده است و در سراسر کشور در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. این یک محصول فوق العاده همه کاره است و به همین دلیل طیف وسیعی از کاربردها را با خود به همراه دارد.  پارافین در صنایع بسیار کارایی دارد که از تولید دارو و کشاورزی تا تولیدات آرایشی و بهداشتی را شامل می شود.

 شاید بتوان گفت اولین استفاده از آن به عنوان موم برای شمع سازی برمی گردد، هر چند مصارف این ماده تنها به این موارد محدود نمی شود. این محصول معمولاً به عنوان سوخت برای موتورهای پیشرفته چون انواع جت ها و همچنین به عنوان سوخت یا جزء سوخت برای موتورهای دیزل و تراکتور نیز استفاده می شود که در این باره درجات تولیدی هر یک با هم متفاوت است.

انواع پارافین صنعتی

این ماده به عنوان های مختلفی چون مایع، روغن پارافین یا حتی نفت سفید هم شناخته می شود، یک مایع تشکیل شده از هیدوکربن که قابلیت اشتعال دارد و به عنوان سوخت  هم سوزانده می شود. پارافین ها شامل  گروهی از اقلام شیمیایی به نام آلکان ها هستند. انواع این محصول اجزای اصلی نفت به شمار می آیند که نسبت دیگر سوخت ها کم خطر بوده  و در دمای بالای 200 درجه سانتی گراد می جوشند.

اشکال موجود از این محصول به دو شکل معدنی وجود دارد: روغن پارافین مایع سنگین یا روغن پارافین مایع سبک. اما در نظر داشته باشید که اصطلاح نفت با رنگ سفید هنگامی به عنوان پارافین هم معرفی می شود که به جهت سوختی مایع مصرف شود. مشتریان داخلی و تجاری در کشور ما امروزه از پارافین ممتاز و مرغوب به عنوان سوختی پاکیزه استفاده می کنند چرا که همانطور که اشاره شد این محصول قادر است زمان زیادی را در دمای بالا بدون افت کیفیت دوام آورد.

نوع مایع این محصول همچنین به علت خاصیت نرم کنندگی مطلوب می تواند باعث حفظ رطوبت به طور موثر در سطح پوست گردد و از هدردهی آب موجود در بافت پوست ما جلوگیری به عمل آورد. به علت محافظتی که این ماده می تواند برای سد دفاعی اولیه ما ایجاد کند برای تولید کرم های نرم کننده و نواع رطوبت رسان ها نیز از آن بهره گیری می شود.

اما تفاوت بین پارافین سخت و پارافین نرم چیست؟ نوع سخت در دمای اتاق جامد است. بسته به ترکیب هیدروکربن ها، نقطه ذوب بین 40 تا 70 درجه سانتی گراد است. بنابراین، پارافین سخت در دمای اتاق در دماهای بالاتر ذوب می شود، در حالی که پارافین نرم در دماهای پایین تر ذوب می شود.

پارافین صنعتی در اشکال مایع و جامد و با گرید های متنوع در بازار عرضه می شوند که هر یک بر اساس ویژگی های خود کارایی مجزایی دارند.

  • موم پارافین: دارای حالت غیر مایع بوده و بافت نرم و سفیدی دارد که به عنوان روان کننده، تولیدات شمع و عایق و غیره استفاده می شود.
  • پارافین مایع: نوعی روغن معدنی که خالص سازی و در درجات بالا مورد تصفیه قرار می گیرد. به همین سبب از آن برای تولیدات بهداشتی و لوازم آرایش استفاده می شود.
  • نفت سفید: از انواع سوخت که به نام پارافین هم شناخته می شود.
  • روغن معدنی: تهیه شده از آلکان های سبک که مخلوطی بدون رنگ، بی بو و سبک در شکل فیزیکی مایع است. این محصول حاوی مواد معدنی و تقطیر نفت می باشد.
  • روغن تبخیر: سوخت لازم برای ماشین آلاتی چون تراکتور و برای موتورهای بنزینی-پارافینی
  • سوخت پارافین: قابل استفاده برای اجاق ها با کارکرد خاص

خرید پارافین

با راهنمای جامع ما رازهای شناسایی پارافین های با کیفیت را کشف کنید. فاکتورهای کلیدی را که باید در نظر بگیرید، از جمله رنگ، بو، نقطه ذوب و محتوای روغن هستند تا مطمئن شوید بهترین نوع پارافین را برای نیازهای خود انتخاب و خرید می کنید. در ادامه مطلب به شما کمک می کنیم تا درک خود را از ارزیابی کیفیت افزایش دهید و برای نتایج مطلوب تصمیمات آگاهانه بگیرید.

در فرایندهای تولیدی اگر جداسازی ناخالصی های و مراحل تولید به صورت حرفه ای و دقیق انجام شوند می توانیم انتظار کیفیت بالایی از این محصول را داشته باشیم. به علاوه لازم است تا برای آگاهی از ویژگی ها و شاخص های پارافین مدنظر خود قبل از خرید با مشاوران تخصصی این حوزه در تماس باشید. در راستای تعیین کیفیت این محصول فرآیندهایی از جمله تحت درمان هیدروژنی قرار گرفتن صورت می گیرد، این عمل یک فرآیند تصفیه است که از هیدروژن و کاتالیزورها برای حذف ناخالصی ها و عناصر ناخواسته از موم استفاده می کند و تولید محصولی با کیفیت بالا را تضمین می کند.

همچنین در صورتی که پارافین خالص سازی شده باشد پس از تصفیه ممکن است تحت فرآیندهای پالایش بیشتر مانند سفید کردن برای رسیدن به رنگ یا شفافیت مورد نظر قرار گیرد. در نهایت، پارافین بسته به نیاز مصرف کنندگان به اشکال مختلف از گلوله های کوچک گرفته تا اسلب بزرگ بسته بندی می شوند که در خرید تمامی این نکات باید مدنظر قرار گیرند.

قیمت پارافین

در طول فرآیند تولید پارافین، اقدامات کنترل کیفیت دقیقی برای اطمینان از یک محصول با استاندارد بالا وجود دارد بنابراین یکی از عوامل مهم تاثیر گذار در تعیین نرخ این ماده درجه کیفی می باشد. به علاوه محصول نهایی تولیدی کارخانجات معتبر نیز اغلب برای پارامترهای مختلف مانند محتوای روغن، نقطه ذوب و رنگ آزمایش می شود تا تضمین شود که مشخصات مورد نیاز برای استفاده مورد نظر خود را برآورده می کند. زیرا همان طور که اشاره شد تنوع بالا با کارایی مختلفی برای هر طیف از این پارافین ها وجود دارد و مشخصا قیمت هر کدام از آن ها نیز با توجه به مرغوبیت و کارایی مختلف خواهد بود.

در پایان، تولید موم پارافین با کیفیت بالا یک فرآیند پیچیده و جذاب است که نفت خام را به یک ماده همه کاره و ضروری برای صنایع مختلف تبدیل می‌کند. مراحل پیچیده مربوط به تخصص و پیشرفت های تکنولوژیکی که این تحول را ممکن می سازد، برجسته می کند. لذا در این راستا نیز تغییرات قیمتی نفت و میزان درخواست بازار جهت خرید و فروش این محصولات نیز در قیمت نهایی پارافین بی تاثیر نخواهد بود.

شاید برایتان مفید باشد : خرید گلیسیرین صنعتیخرید عمده تیمولفروش سوزن پیوند ملکه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *