گرده گل

گرده گل


خرید بهترین گرده گل

گرده یک ماده پودری است که توسط گیاهان ، به ویژه گل ها آزاد می شود که به تولید مثل آن ها کمک می کند. همانطور که توسط باد یا حشرات مانند زنبورها حمل می شود که به عنوان عاملی برای تولید مثل در گیاهان عمل می کنند. خوشبختانه در کشور ما این محصول با کیفیت بالا و تنوع زیاد تولید و حتی صادر می شود و مراکز زیادی نیز به عرضه آن می پردازند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین نوع گرده گل های ایرانی و نحوه خرید آن ها بیشتر آشنا کنیم.

خواص گرده گل ایرانی

به لطف خواص متعدد گرده امروزه در جهان از این ماده به عنوان دارویی برای استفاده پزشکی و درمانی یاد می شود. در اینجا کلیدی ترین فواید و خواص گرده گل های ایرانی را برای سلامتی آورده ایم.

  • گرده یک ترکیب غذایی مغذی و کامل

تقریبا می توان گفت که تمامی گروه های اصلی و ریزمغذی هایی که وجود آن ها را در مواد غذایی مفید می شناسیم همگی در ترکیب گرده های مرغوب وجود دارند. با این حال، محتوای غذایی گرده های ایرانی به منبع گیاهی که زنبورها برای تولید گرده استفاده می کنند و فصلی که در آن جمع آوری می شود هم تا مقدار زیادی بستگی خواهد داشت.

  • حاوی محتوای آنتی اکسیدانی بالا

گرده زنبور عسل سرشار از آنتی اکسیدان است. این مواد کمک کنند تا بدن در برابر بیماری های مزمن به خوبی مقاومت کرده و حتی با سلول های سرطانی مبارزه کند. مصرف این محصول می تواند التهاب های مختلف را کاهش دهد، باکتری های مضر را از بین ببرد و با عفونت های موجود در بدن مبارزه کند. به همین سبب برای بهبود انواع مشکلات تنفسی و سرماخوردگی های حاد نیز موثر است.

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

گرده ها به دلیل مواد مغذی و چربی های بی ضرری که دارند برای بهبود گردش خون و کمک به جریان یافتن آن در عروق بسیار موثر بوده و می توانند خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری مرتبط با این موارد را کاهش دهند.

  • بهبود و محافظت از کبد

کبد عضو مهمی است که به تخریب و حذف سموم از خون شما کمک می کند. همچنین مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در این ماده از کبد در برابر آسیب های ناشی از برخی سموم از جمله مصرف بیش از حد دارو محافظت می کند. همچنین به بازیابی سلول های کبدی نیز کمک می کند.

  • حاوی خواص ضد التهاب

گرده گل از زمان های قدیم برای کاهش التهاب و تورم استفاده می شده است. در واقع، اثرات ضد التهابی آن با برخی از داروهای ضد التهابی معروف و موجود در بازار برابری می کند و از این روی نوعی داروی طبیعی است.

  • حاوی خواص ضد سرطان

گرده ممکن است در درمان و پیشگیری از سرطان کاربرد داشته باشد. مطالعات نشان داده اند که عصاره گرده زنبور عسل مانع رشد تومور و تحریک آپوپتوز در پروستات، روده بزرگ و تومورهای سرطانی می شود. در نتیجه ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان رحم را کاهش دهد. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

انواع گرده گل موجود در بازار

از آن جایی که دانه های گرده واحدهای تولید مثل نر در گیاهان گلدار هستند توسط باد، آب یا حیوانات مختلف (عمدتاً حشرات) به کلاله گل (فرآیندی که گرده افشانی نامیده می شود) منتقل می شود که در میان آن ها زنبورها مهم ترین آن ها هستند. همین تنوع در انواع زنبورها، منطقه، نوع گل و تنوع موجود در پوشش گیاهی و بسیاری موارد زیستی دیگر می توانند باعث ایجاد انواع گرده های گل گردند.

هر دانه گرده حاوی مواد مغذی مختلفی است که می تواند رنگ و رایحه مختلف بسته به گیاه یا گیاهان برگرفته از آن باشد. بنابراین بسته به الزامات این فرآیند و نحوه انتقال از یک گل به گل دیگر، یعنی حشرات، آب یا باد، هر گونه از گیاهان یک نوع گرده مشخص را ایجاد کرده است. بنابراین، دانه‌های گرده بیشتر گونه‌ها را می‌توان با شکل بیرونی و یا با ترکیب شیمیایی یا محتوای مواد مغذی آن‌ها متمایز کرد.

تشخیص گرده گل اصل

در ابتدا لازم است که منبع گرده زنبور خود را بشناسید. تامین کنندگان معتبر به طور کامل و دقیق مشتریان خود را اطلاعات محصول آگاه می سازند و شما شاهد گرده ای مرغوب و آزمایش شده خواهید بود. در نظر داشته باشید که دانه های گرده اصل خام و فرآوری نشده اند. اکثر محصولات گرده زنبور عسل موجود در بازار امروزه قرص ها یا کپسول های فرآوری شده هستند.

این بدان معنی است که آن ها به طور مصنوعی برای حذف پوسته سبک از هر دانه گرده تصفیه شده و سپس در یک قرص سخت مهر و موم شده اند. شرکت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند به شما می‌گویند که این باعث می‌شود مواد مغذی موجود در گرده زنبور عسل راحت‌تر در هنگام مصرف جذب شوند. چیزی که آن ها به شما نمی گویند این است که این فرآیند همچنین مواد مغذی گرده را در معرض نور و گرما قرار می دهد که هر دو خواص ارزشمند گرده خام و اصل را از بین می برند.

گرده زنبور عسل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و چربی های مفید است که همگی به طرز شگفت انگیزی برای سلامتی شما نیاز هستند .متأسفانه، گرما و نور بیش از حد در طول زمان می تواند برخی از این مواد مغذی سازنده سلامت را از بین ببرد و کیفیت گرده را کاهش دهد. بنابراین، مهم است که گرده زنبوری که خریداری می کنید به درستی ذخیره و خنک شده باشد تا خواص و تازگی آن تضمین شود.

طریقه مصرف گرده گل

گرده زنبور عسل حاوی مواد مغذی زیادی است. بیش از 200 ماده در دانه های گرده گونه های مختلف گیاهی یافت می شود. بسته به گونه گیاهی که زنبورها گرده را از آن جمع آوری کرده اند، مقدار برخی از مواد مغذی می تواند متفاوت باشد.

اگر اولین بار است که گرده زنبور عسل می خورید، توصیه می شود که با دوز بسیار کم شروع کنید این برای اطمینان از عدم وجود واکنش آلرژیک است و این که بدن شما می تواند آن را تحمل کند. یک دانه گرده زنبور عسل را زیر زبان خود قرار دهید و صبر کنید تا کاملا حل شود. اگر هیچ واکنشی را تجربه نکردید، می توانید دوز روزانه خود را چند گرانول در روز برای حدود یک ماه افزایش دهید. و از خواص بینظیر آن بهره مند شوید. همچنین می توانید آن را به ماست و میوه تازه اضافه و استفاده کنید یا آن به عنوان یک تاپینگ ترد روی سالاد و نان تست مصرف کنید.

فروش گرده گل ایرانی اعلا

برای خرید گرده های ایرانی اعلا لازم است تا با برخی مواردی که باعث می شود این محصول از سایر گرده های معمولی و سطح پایین بازار مجزا شود آشنا شوید. همان طور که تا حدودی اشاره شد همه انواع گرده هایی که به فروش می رسند از نظر کیفی و میزان خواص برابر نیستند و این عامل تا مقدار زیادی به عملکرد زنبورها و پوشش گیاهی زنبورستان وابسته است.

برای تعیین ارزش گرده به عنوان یک غذای کمکی یا دارویی، مهم است که بدانیم گرده هر گونه متفاوت است. گرده‌ای که توسط زنبورداران جمع‌آوری می‌شود و در مواد غذایی یا دارویی مختلف استفاده می‌شود، اصلا مشابه گرده‌های ریز و پودری گل‌ها نیست. صدها یا گاهی میلیون‌ها دانه گرده در هر گل توسط زنبورهای عسل جمع‌آوری می‌شود و با کمک شانه‌ها و موهای مخصوص در گلوله‌های گرده روی پاهای عقبی آن‌ها بسته‌بندی می‌شوند. در طول سفر جمع آوری گرده، یک زنبور عسل فقط می تواند دو عدد از این گلوله های گرده را حمل کند.

گرده های جمع آوری شده توسط زنبورهای عسل معمولاً با شهد یا عسل برگشته مخلوط می شود تا به هم بچسبد و به پاهای عقب آنها بچسبد. گلوله های گرده به دست آمده از کلنی زنبور عسل معمولاً طعم شیرین دارند. با این حال، برخی از انواع گرده ها بسیار غنی از روغن هستند و بدون شهد یا عسل به هم می چسبند. زنبور عسل جستجوگر به ندرت گرده و شهد را از بیش از یک گونه گل در طول یک سفر جمع آوری می کند.

حال با این حساب می توانیم درک بهتری از این ماده ارزشمند و تفاوت انواع باکیفیت آن با سایرین داشت. بر این اساس، گرده یک رنگ ثابت ندارد و بسته به نوع گیاه برگرفته شده، اغلب زرد، اما قرمز، بنفش، سبز، نارنجی و در رنگ‌های متنوع دیگری دیده می‌شود.

عوارض احتمالی گرده گل

مصرف این محصول برای گروه اندکی از افراد می تواند باعث ایجاد حساسیت شود. اکثر این علائم در ساعاتی پس از مصرف یا بوییدن گرده ها بروز می کند. در صورت داشتن هر یک از این علائم واکنش آلرژیک: کهیر، خارش. احساس سبکی سر؛ تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اگرچه همه عوارض جانبی شناخته شده نیستند، اما تصور می شود که گرده زنبور عسل در صورت مصرف حتی تا 30 روز بی خطر باشد و تنها استفاده طولانی مدت از گرده زنبور عسل ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

خرید بهترین گرده گل ایرانی

گرده زنبور عسل ارگانیک و اصل ایرانی جهت خرید کاملا گواهی شده ودارای گواهینامه استاندارد است. به این معنی که به طور مستقل تأیید شده است تا اطمینان حاصل شود که در هر مرحله از فرآیند در معرض هیچ گونه آفت کش، علف کش یا سایر مواد شیمیایی قرار ندارد. همچنین در خرید دقت کنید که این محصول تحت آزمایش قرار گرفته شده باشد و تمامی مواد مغذی درون آن به تفکیک مقدار مشخص باشد.

شاید برایتان سوال باشد که آیا می توان از عامل رنگ برای تشخیص مرغوبیت گرده استفاده کرد. در پاسخ باید گفت که خیر زیرا تنوع رنگی زیاد یا کم و یا تیره و روشن بودن دانه های این محصول تنها نشان از تنوع گل های برگرفته شده است و حکمی دقیق بر کیفیت گرده ها ندارد.

 اما سایر ویژگی هایی که کمک می کند تا شما بهترین گرده ها را خریداری کنید شامل موارد زیر است:

  • دارای طعم مطلوب است.
  • منبع انرژی اما فاقد کافئین است.
  • 100% خشک و بدون رطوبت بسته بندی شده است.
  • سرشار از طیف گسترده ای از مواد مغذی، ویتامین ها و ترکیبات فعال است.
  • جهت اطمینان از ایمن بودن آن برای مصرف آزمایش شده است.
  • تولید شده در مناطقی با آلودگی کم و تنوع گل ها به این معنی است که گرده از نظر تغذیه ای کامل تر است.
  • تست شده و دارای کنترل کیفی خاص تا اطمینان حاصل شود که زنبورها هنگام جمع آوری گرده با هیچ گونه ماده شیمیایی در تماس نیستند.

اما در آخر لازم است تا تاکید کنیم تمامی این موارد تنها با خرید از سایت های معتبر و مراکز شناخته شده و فال در زمینه محصولات زنبور عسل مسیر می باشد. لذا علاوه بر نکات یاد شده در نظر داشته باشید که تنها از مراکز دارای اعتبار کافی و بنام خرید خود را نهایی کنید.

قیمت گرده گل ایرانی درجه یک

عوامل زیادی می توانند بر نرخ گرده گل ایرانی تاثیر داشته باشند. اندازه بازار هدف، نوع گرده بر اساس کاربرد، منطقه تولید، تجهیزات و بسته بندی، فصل و غیره همگی از این دست موارد هستند. بازار خرید و فروش گرده در سال های اخیر با گسترش امکانات در مناطق و آگاهی بیشتر افراد به خواص بینظیر آن رونق چشمگیری پیدا کرده است.

در این بازار همچنین یکی از مهم ترین موارد که باعث نوسان قیمتی می شود تقاضاست که نیاز به گرده زنبورهای عسل را افزایش داده است. در این رابطه بهتر است بدانید که بیشترین حجم خرید در فصول سرد سال بوده و فراوانی گرده ها در بهار به دلیل وجود تنوع بیشتر گیاهی بیشتر است لذا در این فصل از قیمت مناسب تری هم برخوردار است. اما در حال حاضر بسیاری از سایت های معتبر در دسترس می باشند که در تمامی روزهای سال قابلیت ثبت سفارش این محصول را در حجم دلخواه و با کیفیت مطلوب به مشتریان ارائه می دهند. بدین منظور و برای اطلاع بیشتر می توانید با شماره های تماس درج شده تماس حاصل فرمایید.

شاید برایتان مفید باشد : خرید اسید اگزالیک درجه یک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *