فروش موم طبیعی

به نظر شما کدام محصول تولیدشده توسط زنبورعسل خوراکی نیست؟ اکثر افراد بر این باور هستند هر چیزی که زنبورعسل تولید میکند جنبه ی غذایی داشته و برای ما مفید است.اما در حقیقت موم طبیعی خارج از این قاعده بوده و ارزش غذایی بسیار پایینی دارد به همین دلیل است به خاطر وجود انزیم های بسیار کمیاب از ان برای ساخت فراورده استفاده میکنند.

چگونه موم طبیعی تولید میشود؟

تمامی تولیدات زنبورعسل همگی ناشناخته و مرموز هستند و موم نیز به روال از طریق شهد گیاهان طبیعی شروع به تولید میشود.موم طبیعی توسط زنبورها برای دو منظور و به صورت مطلق ساخته میشود و به غیر از این دو در کندو کاربرد دیگری ندارد:

۱-پرورش لارو

۲-ذخیره ی عسل در قاب عسل 

جالب است بدانید زنبورهای کارگر در فصل تابستان و کاری فقط ۳۵ روز عمر دارند و دارای غدد ترشح کننده موم به تعداد هشت عدد زیر شکمشان یعنی قسمت چهارم تا هفتم نیم حلقه شکمی داخلی می‌باشند.

 

مدت زمان تولید موم توسط زنبور

زنبورها بین روز دهم تا روز شانزدهم عمرشان بالاترین قدرت در تولید موم دارند ولی از روز هجدهم به بعد تا پایان زندگی غدد ترشح موم زنبورها کم‌کم تحلیل می‌رود به همین دلیل است که اکثر زنبورداران برای جلوگیری از هدر رفت انرژی زنبورها به آنها موم آماده میدهند.
از همه مهمتر زنبورها جهت تولید یک کیلو موم، پنج تا شش کیلو شهد طبیعی نیاز دارند که غدد ترشح موم سبب می‌شود قند را به موم تبدیل کند و از منافذ کوچک به خارج بفرستند.
ابتدا با کمک فشارهای شکمی زنبور موم به صورت ورقی کوچک از منافذ زیر شکمی بیرون امده و توسط دیگر زنبورها در محل های مناسب جاگذاری میشود.در اصل این ورقه ها به رنگ شفاف هستند و پس از جویده شدن کم کم سفید و تیره تر می‌شوند.

زمان تعویض موم های قاب عسل

زمانی که زنبورها شروع به موم بافی مینمایند رنگ آن بسیار سفید و شفاف هست.بعد از گذشت زمانی زیادی حداکثر سه الی چهار سال موم تبدیل به رنگ سیاه شده به طوری که از شدت کثیفی خود زنبورها انها را اتفاده نمیکنند و در این زمان است که زنبوردار باید ان را از کندو جدا کرده و کثیفی ان را جدا کند.

عوامل زیر از سیاه کننده های موم میباشد:

۱-بره موم

۲-گرده گل

۳-فضولات لاروها

۴-گرد و خاک

آیا موم طبیعی فاسد میشود؟

قطعا هر ماده ی طبیعی در صورت ترکیب با اکسیژن اکسید شده و در نهایت فاسد میشود.اما تمامی محصولات زنبورعسل در زمانی که داخل کلنی هستند از هر گزندی در امان هستند ولی به محض خروج از کندو خطرات زیادی آنها را تهدید میکند.آیا میدانستید پروانه ی بید از بدیترین تهدید برای قاب عسل به همراه موم میباشد؟ تخمین زده میشود در عرض ۵ ساعت قادر است کل موم را توسط کرم های گذاشته شده از بین ببرد.اما نکته ی حالب اینکه در صورت تبدیل موم پوکه به کلوخ از این حمله در امان خواهد ماند.

موم طبیعی در تهران و موارد کاربردی آن

از بزرگترین صنعت های تولید بر پایه ی موم طبیعی تهران میباشد.شرکتهایی از قبیل:
۱-دارو سازی
۲-لوازم بهداشتی
۳-قالب سازی ها
۴-جلا دهنده ها
۵-رنگ سازی
۶-شمع سازی ها و …
با توجه به شمار زیاد این تولید کنندگان باید مقدار موم تولیدی در ایران جواب گوی نیاز این صنایع باشد.با توجه به ثابت بودن مقدار موم تولیدی در ایران متاسفانه برخی کارگاهها برای افزایش تولید خود از مواد مضری به نام پارافین نیز برای این منظور استفاده میکنند.

فروش موم طبیعی

خرید بهترین موم زنبور و خالص

وظیفه ی کارگاههای موم پزی چیست؟

این افراد با تکنولوژی ساده موم های سیاه را خریداری نموده و در چند فرایند ساده آن را مانند روز اول کرده و به چرخه ی استفاده وارد میکنند.لذا حتما برای تهیه ی موم طبیعی که در قاب کندو عسل استفاده می شود  از افراد متخصص کمک بگیرید در غیر این صورت با مشاورهای ما تماس بگیرید تا بهترین موم طبیعی را در اختیار شما قرار دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *